Voor Adler bouwde Karmann in de jaren dertig 20 sportcabriolets ontworpen door architect Gropius.
2 opmerkingen:
debo
zei
Karmann werd later door Volkswagen ingeschakeld voor de productie van een vierpersoons cabrioletversie van de Volkswagen Kever. In 1951 vroeg Volkswagen aan Karmann een stijlvolle en elegante auto te ontwikkelen die het image van Volkswagen wat zou opvijzelen. Karmann schakelde hiervoor het Italiaanse ontwerpbureau Ghia in. Het model was een groot succes, en in november 1957 volgde een cabrioletversie. Ook bouwde Karmann de nieuwe Volkswagen cabriolet, nu op basis van de Volkswagen Golf. Daarnaast werden cabriolets of dakconstructies gebouwd voor Audi, Chrysler, Mercedes-Benz, en Renault (Megane).
2 opmerkingen:
Karmann werd later door Volkswagen ingeschakeld voor de productie van een vierpersoons cabrioletversie van de Volkswagen Kever. In 1951 vroeg Volkswagen aan Karmann een stijlvolle en elegante auto te ontwikkelen die het image van Volkswagen wat zou opvijzelen. Karmann schakelde hiervoor het Italiaanse ontwerpbureau Ghia in. Het model was een groot succes, en in november 1957 volgde een cabrioletversie. Ook bouwde Karmann de nieuwe Volkswagen cabriolet, nu op basis van de Volkswagen Golf. Daarnaast werden cabriolets of dakconstructies gebouwd voor Audi, Chrysler, Mercedes-Benz, en Renault (Megane).
Met het bouwen van het koetswerk voor de Alfa Romeo 6C 1500 waarmee de Mille Miglia gewonnen werd, kwam het voor Ghia goed op gang.
Een reactie posten