donderdag 8 januari 2009
sneeuwpret
Maar is hij mooier dan de door veel autokenners als mooiste auto ooit gekenschetst: de Bugatti Atlantic ? Diens beide helften zijn aaneengeklonken omdat de legering van het materiaal lassen niet toestond. Dat maakt hem (per ongeluk) wel erg aantrekkelijk!
Beschouwd als de snelste, krachtigste en duurste auto (800.000 euro) ter wereld .
Waren er in het begin nogal twijfels of hij ooit in productie zou komen: de Bugatti Veyron.
Vermogen: 1001 pk (tot 1050 pk, afhankelijk van temperatuur. Deze is bij elke Bugatti anders)
Topsnelheid: fabrieksopgave 406 km/u, hoogst gemeten topsnelheid: 408,47 gemeten door Duitse overheidsinspectie op 19 april 2005.
0-100 km/u: 2,3 seconden(de nieuwe cijfers)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
5 opmerkingen:
“Artifacts such as moral rules and taboos, money and value attached to objects and work, Shakespeare’s plays, Beethovens’s symphonies, the gods and saints of organized religions, and Bugatti cars, appear to have an essential “inner nature” which is inevitable and necessary and transcedends the contingent.”
Paul Ernest in: “Social Constuctivism as a Philosophy of Mathematics”.
Alfa Brera is ook leuke auto. Evenals de MiTo en de Audi R8!!!
Atlantic is mooi!
"De elegante uiting van de Veyron verwijst naar de typische romige styling van Ettore Bugatti, in de jaren dertig en veertig.
Het thema van de aflopende facetkant komt op diverse plaatsen terug in het ontwerp.
- In de samengepakte vorm van de drie luchtinlaten, vormt de geknikte rand vanuit de binnenzijde van de neus de voorspoiler.
- In het glazen dak en de achterruit zijn, parallel lopend aan de dakrand, elegante curves te zien. Ze benadrukken de ovale vorm van de ruiten. Deze buiging in het glasoppervlak, die start onderin de achterruit, vervaagt langzaam richting voorruit.
- In de rug van de Bugatti Atlantic is een soortgelijke aanpak van de volumes te zien. Ook deze auto is vormgegeven als een sculptuur, zonder een definieerbaar begin en een eind."
Zo verwonderlijk is een en ander niet want de vader der Bugatti's was meubelontwerper tijdens de Art Nouveau periode.
"Es ist der wohl größte Oldtimer-Fund seit langem: Fünf Jahrzehnte lang verstaubte im englischen Tyneside ein äußerst seltener Sportwagen von Bugatti in der Garage. Demnächst wird das Fahrzeug versteigert - und könnte bis zu drei Millionen Euro einbringen.
Der 57S Atalante aus dem Jahr 1937 ist nur echten Bugatti-Kennern ein Begriff. Kein Wunder: Vermutlich wurden nur 17 Stück des Sportwagens gebaut. Eines dieser Schätzchen stand fast 50 Jahre lang unbeachtet in einer Garage."
N.B. van de Atlantic zijn er slechts 3 gebouwd
Een reactie posten